Heb jij al een plan van aandacht?

Uiteraard geef je zakenrelaties de aandacht die ze nodig hebben, vooral wanneer je samenwerkt aan een deal of transactie. Maar hoeveel aandacht geef je daarnaast? Aan de klanten die trouw zijn aan jou en je bedrijf? Je bent druk en in de waan van de dag worden ze vaak vergeten. Je bent continue bezig met doelstellingen naar een verbetering in resultaat. Wist je dat deze doelstellingen grotendeels haalbaar zijn uit je bestaande relaties? Mits je doet wat je zegt samen met het geven van persoonlijke aandacht op het juiste moment. Een plan van aandacht zou een standaard onderdeel moeten zijn binnen een organisatie.

Een feestelijk moment

De verjaardag is zo’n moment. Je wordt wakker en je partner zingt voor je, een tekening van je kind en op je werk hoor je echt een versierde stoel te krijgen van je collega’s. Rond 10 uur trakteer je taart of worstenbrood, want wie jarig is trakteert. Rond de middag word je gebeld door de receptie dat er een pakketje voor je is bezorgd. Je bekijkt de grote doos en vraagt je af wat en van wie dit is. Bij het openmaken van de doos kijk je met open mond naar het olijfboompje dat je hebt gekregen van een zakelijke relatie. Aan het boompje hangt een feestelijk lint met een brief. In de brief staat dat een leverancier je van harte feliciteert en trots is op jullie geoliede samenwerking. Olijfbomen geven immers olijven die gezonde olie produceren.

Je voelt een moment van euforie, waardering en erkenning. Wat een aandacht. Je collega’s staan naast je en bewonderen het aandachtsgeschenk terwijl jij de brief voorleest. Je werkt met veel klanten en leveranciers maar dit had je niet verwacht. Deze relatie scoort wel punten.

Wat betekent dat zakelijk?

Met het geven van persoonlijke aandacht zal de band met je klant verstevigen. Een klant die meer dan tevreden is neemt vaker diensten en producten af. Er ontstaat klantloyaliteit. Dit is nodig voor het vertrouwen, voor het gunnen van de samenwerking, de opdracht. Dus rendement. Als je dit nu weet rest mij nog één vraag; hoe staat het met de tevredenheid van jouw klanten?

Meesters in Aandacht faciliteert de aandacht

Wil jij ook deze persoonlijke aandacht geven aan je klanten, leveranciers, medewerkers, je stakeholders? Het verschil maken en top of mind zijn? Meesters in Aandacht biedt een volledig gefaciliteerde verjaardagservice. Namens jou en je bedrijf creëren we een ludiek aandachtsgeschenk, schrijven er een persoonlijk brief bij en bezorgen dit op de verjaardag van je relatie. Op de dag dat je relatie jarig is ontvang je van ons een smsje om je er aan te herinneren. Het enige wat we nodig hebben is een lijst van je relaties, wij traceren de geboortedata.

Zo maken we samen van klanten fans of liever nog; ambassadeurs.

Larissa Brouwer-Hebing